ارور ۷۰ پکیج ایران رادیاتور

اگر به دفترچه راهنمای پکیج ایران رادیاتور مراجعه کنید این متن زیر را خواهید دید :

 پکیج بیش از حد گرم شده است. بیش از  ۸۹ و کمتر از ۱۰۵ درجه سانتی گراد

 در این متن تلاش می کنم تا تمامی موارد این ارور رو برای شما توضیح بدم

ضمنا قبل از هر کاری پکیج را ریست کنید سپس اگر ارور برطرف نشد ، دلایل خطای هفتاد ایران رادیاتور را با دقت بخوانید

ارور 70 پکیج ایران رادیاتور به معنای افزایش بیش از حد دمای پکیج است. این ارور می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • رسوب گرفتن مبدل ثانویه
  • گرفتگی مدار شوفاژ
  • خرابی سنسور NTC شوفاژ
  • خرابی پمپ پکیج
  • بالا بودن شعله پکیج
  • گرفتگی مبدل اصلی
  • عدم تنظیم شعله

قبل از هر چیز باید بدانید که اگر با این خطا مواجه شدید، ابتدا باید پکیج را ریست کنید. برای این کار کافی است که دکمه ریست را که روی برد پکیج قرار دارد فشار دهید. سپس اگر ارور برطرف نشد، دلایل چشمک زدن چراغ ۷۰ ایران رادیاتور را با دقت بخوانید و مراحل لازم را برای رفع آن انجام دهید.

علت های ارور ۷۰ پکیج ایران رادیاتور:

ارور ۷۰ پکیج ایران رادیاتور می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • رسوب گرفتن مبدل ثانویه: مبدل ثانویه مسئول گرم کردن آب گرم مصرفی است. اگر این مبدل رسوب بگیرد، انتقال حرارت به خوبی انجام نمی شود و باعث افزایش دمای پکیج می شود.
  • گرفتگی مدار شوفاژ: اگر مدار شوفاژ به دلیل رسوب، مسدود شود، آب نمی تواند به خوبی در مدار جریان پیدا کند و باعث افزایش دمای پکیج می شود.
  • خرابی سنسور NTC شوفاژ: سنسور NTC شوفاژ وظیفه اندازه گیری دمای مدار شوفاژ را بر عهده دارد. اگر این سنسور خراب شود، دمای واقعی مدار شوفاژ به درستی تشخیص داده نمی شود و باعث افزایش دمای پکیج می شود.
  • خرابی پمپ پکیج: پمپ پکیج وظیفه گردش آب در مدار را بر عهده دارد. اگر پمپ پکیج خراب شود، آب نمی تواند به خوبی در مدار جریان پیدا کند و باعث افزایش دمای پکیج می شود.
  • بالا بودن شعله پکیج: اگر شعله پکیج بیش از حد بالا باشد، باعث افزایش دمای پکیج می شود.
  • گرفتگی مبدل اصلی: مبدل اصلی مسئول گرم کردن آب مدار شوفاژ است. اگر این مبدل گرفتگی داشته باشد، انتقال حرارت به خوبی انجام نمی شود و باعث افزایش دمای پکیج می شود.
  • عدم تنظیم شعله: اگر شعله پکیج به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است باعث افزایش دمای پکیج شود.

علائم ارور ۷۰ پکیج ایران رادیاتور:

ارور ۷۰ پکیج ایران رادیاتور با چندین علامت قابل شناسایی است که عبارتند از:

  • چراغ ۷۰ روی صفحه نمایش پکیج چشمک می زند.
  • پکیج روی حالت آب گرم مصرفی به طور منظم خاموش و روشن می شود.
  • در بعضی مواقع آب گرم مصرفی با دمای بالا از پکیج خارج می شود.

راه حل ارور ۷۰ پکیج ایران رادیاتور:

برای رفع ارور ۷۰ پکیج ایران رادیاتور، باید علت بروز خطا را شناسایی کنید. سپس، با توجه به علت بروز خطا، اقدام به رفع آن کنید. راه حل های ممکن برای هر علت عبارتند از:

  • رسوب گرفتن مبدل ثانویه: برای رفع این مشکل، باید مبدل ثانویه را شستشو دهید. برای این کار، می توانید از مواد شوینده مخصوص پکیج استفاده کنید یا از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.
  • گرفتگی مدار شوفاژ: برای رفع این مشکل، باید مدار شوفاژ را باز کنید. برای این کار، می توانید شیرهای رادیاتورها و مدار شوفاژ را باز کنید و از یک پمپ فشار قوی برای گردش آب در مدار استفاده کنید. اگر مشکل حل نشد، باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.
  • خرابی سنسور NTC شوفاژ: برای رفع این مشکل، باید سنسور NTC شوفاژ را تعویض کنید. برای این کار، می توانید از یک تستر برقی برای اندازه گیری مقاومت سنسور استفاده کنید و اگر مقاومت سنسور با مقاومت مشخص شده در دفترچه راهنما مطابقت نداشت، سنسور را با یک سنسور سالم جایگزین کنید.
  • خرابی پمپ پکیج: برای رفع این مشکل، باید پمپ پکیج را تعویض کنید. برای این کار، باید ابتدا آب مدار شوفاژ را خالی کنید و سپس پمپ را از پکیج جدا کنید و با یک پمپ سالم جایگزین کنید.
  • بالا بودن شعله پکیج: برای رفع این مشکل، باید شعله پکیج را تنظیم کنید. برای این کار، باید از یک ترمومتر دیجیتال برای اندازه گیری دمای آب خروجی پکیج استفاده کنید و اگر دمای آب بیش از ۸۹ درجه سانتی گراد بود، ولوم شعله را کم کنید تا دمای آب به حد مطلوب برسد.
  • گرفتگی مبدل اصلی: برای رفع این مشکل، باید مبدل اصلی را شستشو دهید. برای این کار، می توانید از مواد شوینده مخصوص پکیج استفاده کنید یا از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.
  • عدم تنظیم شعله: برای رفع این مشکل، باید شعله پکیج را به درستی تنظیم کنید. برای این کار، باید از یک ترمومتر دیجیتال برای اندازه گیری دمای آب خروجی پکیج استفاده کنید و اگر دمای آب کمتر از ۸۹ درجه سانتی گراد بود، ولوم شعله را زیاد کنید تا دمای آب به حد مطلوب برسد.

راه حل ارور 70 ایران رادیاتور

 

[collapse]

این خطا در دستگاه‌هایی آنالوگ مانند M24FF رخ می‌دهد.
در پکیج ایران رادیاتور ۳ خطا مربوط به افزایش حرارت پکیج می‌باشد.
ارور‌ ۴۰ ۷۰ ۸۰
خطای ۸۰
ارور ۷۰
که هر یک با تفاوت‌هایی علت‌های خاص خودش را دارد.

ارور 70 پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff

رسوب در مبدل ثانویه

درباره این خطا چیزی که با تجربه بیشتر دیده شده است، مهمترین علت ارور 70 در پکیج ایران رادیاتور، گرفتگی مبدل ثانویه است که با این علائم همراه است:
– به صورت چشمک زدن لحظه‌ای چراغ 70 روشن می‌شود.
– این مشکل در حالت آب گرم مصرفی رخ می‌دهد.
– نیاز به ریست ندارد.
– این مشکل همراه با سرد و گرم شدن آب پکیج است.

این ارور کمتر روی برد پکیج ایران رادیاتور قفل می‌شود که نیاز به ریست داشته باشد. در این حالت، زمانی که آب گرم باز می‌شود، آب گرمی که به درون مبدل ثانویه یا مبدل صفحه‌ای (Plate heat exchanger) می‌رود تا آب گرم مصرفی را گرم کند، به دلیل رسوب زیاد، گردش مناسبی ندارد و در نتیجه حرارت آن بالا می‌رود.

تصویر مبدل ثانویه و ارور 70 پکیج  ایران رادیاتور

بستن شیر های زیر پکیج یا شیر رادیاتورها

 

یکی از علت‌های شایع بروز ارور 70 در ایران رادیاتور، گرفتگی مدار شوفاژ است که دلایل مختلفی دارد.
گاهی این گرفتگی به دلیل اشتباه استفاده کننده از پکیج رخ می‌دهد.
به عنوان مثال، گاهی شخص بدون قطع یا خاموش کردن گرمایش رادیاتور از روی پکیج (و قرار دادن ولوم شوفاژ روی صفر)، به بستن شیرهای زیر پکیج می‌پردازد که این کار باعث گرفتگی مدار شوفاژ می‌شود.

بستن شیرهای زیر پکیج ایران رادیاتور باعث ارور 70 ایران رادیاتور میشود

یا اینکه اقدام به بستن شیرهای رادیاتورها می‌کند که همین کار باعث ایجاد خطای ۷۰ در پکیج ایران رادیاتور می‌شود.
در بعضی مواقع نیز گرفتگی رادیاتور به دلیل ایجاد رسوب شدید در آن رخ می‌دهد که باید توسط سرویسکار متخصص مورد بازدید قرار گیرد و با شستشو مشکل برطرف شود.
یا گاهی این رسوبات در صافی برگشت رادیاتور گیر می‌کند و باعث مسدود شدن صافی برگشت شوفاژ می‌شود.
در همه این موارد، اگر پیگیری انجام نشود، باعث سوختن پمپ پکیج می‌شود.
عکسهای صافی برگشت را مشاهده می‌کنید.

صافی برگشت پکیج برنجی

فیلتر برگشت پکیج مغناطیسی مدل مگسیون . شرکت فیلبرتو

خرابی انتیسی شوفاژ و خطای 70

 

ترمیستور NTC شوفاژ مشکل دارد. احتمال این مورد کمتر است، تجربه نشان داده است که خرابی سنسور NTC می‌تواند هرگونه مشکل عجیب و غریبی را ایجاد کند. در واقع، وقتی ترموستات گرمایش مشکل دارد و دما را به درستی نشان نمی‌دهد و شعله خاموش نمی‌شود، حرارت دستگاه بیش از حد بالا می‌رود و خطای 70 ایران رادیاتور را ایجاد می‌کند.

انتیسی پکیج و خطای 70 در پکیج ایران رادیاتور

سوختن پمپ پکیج

با سوختن پمپ پکیج ایران رادیاتور یا عدم کارکرد آن به هر دلیلی، آب در مدار گردش ندارد و مطمئناً بیش از حد داغ می‌شود یا به عبارتی جوش می‌آورد که همین باعث بروز خطای 70 در پکیج ایران رادیاتور می‌شود. معمولاً در اکثر موارد پمپ قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

تاثیر پمپ پکیج در ارور 70 ایران رادیاتور

رسوب گرفتن مبدل اصلی 

این حالت هم یک حالت خاص از حالت اول که گرفتگی است

مبدل اصلی پکیج ایران رادیاتور، وظیفه انتقال حرارت از مشعل به آب را بر عهده دارد. این مبدل از دو لوله مسی تشکیل شده است که یکی از آنها آب سرد را از مدار گرمایش دریافت می کند و دیگری آب گرم را به مدار گرمایش منتقل می کند. در صورتی که مبدل اصلی پکیج ایران رادیاتور دچار رسوب گرفتگی شود، تبادل حرارت بین مشعل و آب به درستی انجام نمی شود. این امر باعث می شود که آب در مدار گرمایش بیش از حد گرم شود و پکیج ایران رادیاتور مدل eco22ff ارور 70 را نمایش دهد.

لیست ارورهای ایران رادیاتور مدل eco22ff

بنابراین، یکی از اصلی ترین دلایل بروز ارور ۷۰ پکیج ایران رادیاتور، رسوب گرفتگی مبدل اصلی است. برای رفع این مشکل، باید مبدل اصلی پکیج را رسوب زدایی کرد. این کار می تواند توسط یک متخصص انجام شود.

[collapse]

 که البته معمولا نسب به مبدل ثانویه کمتر اتفاق می افتد و ارور۷۰ پکیج ایران رادیاتور را سبب می شود  این حالت هم باعث عدم انتقال حرارت می شود که نتیجتا باعث ایجاد خطا می شود .

مبدل اصلی پکیج ایران رادیاتور

عدم تنظیم شعله

اگر شعله پکیج در حالت شوفاژ بیش از حد بالا باشد (و یا حتی در حالت آبگرم مصرفی) باعث می‌شود دما ناگهانی افزایش یابد و در نتیجه ترموستات حد عمل کرده و باعث بروز ارور ۷۰ پکیج ایران رادیاتور شود.
البته معمولاً شعله خود به خود از تنظیم خارج نمی‌شود و معمولاً توسط افراد ممکن است تنظیم شعله به مشکل بخورد. اگر به این مورد مشکوک هستید، در اینجا تنها کاری که موقتاً می‌توانید انجام دهید این است که دمای شوفاژ و آبگرم مصرفی را از روی پکیج کم کنید. شاید به طور موقت مشکل پکیج حل بشود، البته سر فرصت باید شعله را یک نفر تنظیم کند.

عدم تنظیم شعله موجب ارور 70 می شود

 

09191212489  تلفن تماس  

 

اگر دوست داشتید این مطالب رو هم مطالعه کنید 

سرد و گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور

ولرم شدن اب پکیج ایران رادیاتور

سرد شدن آب پکیج ایران رادیاتور

4.3/5 - (34 امتیاز)

21 دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • با سلام
    دستگاه ارور ۴۰ ۷۰ ۸۰ میداد تعمیر کار اوردم روتور پمپ عوض کرد اوکی شد باز الان ارور ۷۰ میده به محض اینکه روشن میکنم فشار میرسه به ۳ ارور ۷۰ میزنه ۵ مرتبه روشن کردم ۲ مرتبه فشار که به ۳ رسید فشار شکن عمل کرد اب زد بیرون اگه دوستان راهنمایی کنن مشکل چی هست ممنون میشم

    پاسخ
    • این ارور ۷۰ خیلی نزدیک به همون ارور ۴۰۷۰۸۰ هستش اما اینکه دلیلش چی هست باید بررسی بشه ممکنه روتور به اشتباه عوض شده یا همچنان رسوب هم وجود داره

      پاسخ
  • به محض روشن کردن بدون اینکه شعله روشن بشود ارور ۷۰ بصورت چشمک زن ظاهر میشد. و مشکل از ان تی سی سمت چپ بود که با تعویض رفع شد.

    پاسخ
    • سلام خسته نباشیم به محض قطع کردن آب کرم ارور ۷۰ بصورت چشمک زن ظاهر میشه وقتیکه دوباره میخای اب گرم باز کنی اب جوش میاد ممنون میشم اگر رهنمای کنیم

      پاسخ
      • باید بررسی بشه .

        پاسخ
        • سلام موقع آب گرم مصرفی ارور 70میزنه لحظه ای هی آب گرم و سرد میشه، وقتی یک ربع بگذره آب گرم میشه، ناگفته نباشه شیر آب کم باز میکنیم، زیاد باز کنیم خیلی سرد و گرم میشه بیشتر آب سرد میاد،مشکل چیه تشکر

          پاسخ
          • احتمال زیاد رسوب داره

          • سلام.مشکل از سنسور ntc مربوط به اب بهداشتی هست.اصلا دست به مبدل نزن.چون اگه مبدل رسوب بگیره اب اصلا گرم نمیشه.تنها دلیل خرابی سنسور مذکور است که حد بالا عمل کرده و پکیج رو خاموش می کنخ و چون اب هنوز باز هست به سرعت دما مایین میاد و پکیج دوباره روشن میشه و بعد از چند ثانیه اب خیلی داغ شده و پکیج دوباره خاموش میشا و این داستان ادامه میدا می کنه

          • این رو به هر سرویسکار با تجربه ای بگی مثل جوک هست براش . پسر جان اینجوری هم نیست ک فکر کردی کشف جدیدی کردی . مطالب من حاصل ده سال تجربه سرویسکاری هست . من با این همه تجربم نمیگم هر ارور 70 نتیجه رسوب هست . بعد تو با این همه اطمینان میای میگی از انتیسی هست .

  • سلام.با سرویس و شستشوی کامل مبدلهای اصلی و ثانویه هم تمیز و رفع گیر میشوند؟

    پاسخ
  • باسلام خدمت شما دوست عزیز ازمطالب کاربدیتان‌تشکر‌میکنم‌

    پاسخ
  • کیوان اخوان
    فوریه 7, 2023 7:45 ق.ظ

    سلام.وقت بخیر
    در وحله اول تشکر میکنم بابت توضیحات شفاف و کامل شما.
    دستگاه پکیج من مدتی است که این پیام(ارور 70) را نشان میدهد.و علاوه بر آن بعضی از مواقع به صورت قطره ای از زیر دستگاه آب میدهد.توسط تعمیرکار پمپ و تمام واشرها تعویض شده ولی متاسفانه بعد از چند روز دوباره همین مشکل پیش می آید.و هر بار با خاموش و ریست کردن دستگاه به صورت موقت رفع میشود.ممنون میشوم در صورت امکان برای حل این مشکل به من کمک کنید.سپاسگزارم.

    پاسخ
  • سلام
    هرکس مرا کلمه ای بیاموزد من یک عمر بنده اوهستم
    پنج ستاره بخدا هیچ ارزشی نداره دربرابر زحمات شما که یک عده اندکی خودداری می کنند از دادن پنج ستاره
    درود به شرفتان که دل می سوزانید تا مردم هرچه بهتر احساس خاطر کنند دربرابر تیم قوی ایران رادیاتور
    باتقدیم احترام
    ساسان سعیدی یا سعید سی

    پاسخ
    • موفق و پیروز باشید ممنون از نظر زیبای شما

      پاسخ
    • سلام پکیج m24ffدارم چراغهای پکیج در حالت عدم استفاده از آب گرم به صورت جفتی روشن خاموش میشد .آب مصرفی گرم و شوفاژ سرد بود.بعد از ریست ارور ۷۰ داد و بعد از ریست مجدد نرمال شد و کار میکنه فقط درجه فشار عقربه شیر پر کن از ۱/۵ به ۲ رسیده لطفا راهنمایی بفرمایید

      پاسخ
    • حسین رمضانپور
      فوریه 15, 2024 3:30 ب.ظ

      من امروز همین مشگل رو داشتم و وقتی چک کردم دیدم درجه دوش روی ماکزیمم قرار گرفته و به محض اینکه ولوم رو روی حالت متوسط گذاشتم‌ مشکل برطرف شد. البته الان چند وقته پکیج موقع گردش آب صدا میده و مشخصه که مبدل ها رسوب گرفته که چون آب بجنورد خیلی املاح داره این مشکل رو حتی تو شیرهای آب اهرمی هم داریم که یک فرد متخصص با تیزاب قوی جرمگیری میکنه.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.